Szlavóniai körút, hajózás Budapestre

Időpont: 2017. augusztus 30. – szeptember 1. (3 nap/2 éjszaka)

Utazás: hajóval és kényelmes, légkondicionált autóbusszal

Elhelyezés: *** szállodákban, 2 ágyas fürdőszobás szobákban

Útvonal:

Szlavónia, Drávaszög, Dunamente, Baranya megye, Duna-Dráva Nemzeti Park
Vukovár, Szentlászló, Eszék, Kopács, Mohács

 Ellátás: reggeli (fakultatív félpanzió)

Program

1. nap: Reggel indulás Budapestről. Határátkelés Horvátországba Udvarnál. Átutazva a Drávaszögön a Kopácsi-rét természetvédelmi területre megyünk. A látogatóközpontban megismerkedünk a Dráva torkolatának vidékével, annak érdekességeivel, majd kis hajóval sétát teszünk a szépséges vízi világban. Utunk következő állomása Szlavónia fővárosa, Eszék. Séta a belvárosban és a várnegyedben, szabadprogram. Délután a horvát katolicizmus egyik központjába, slavonija-osijek-drava-0027Diakovárra megyünk: megnézzük a püspöki székesegyházat, a barokk palotát, a vár megmaradt falait. Napunk utolsó állomása az egyik szlavóniai magyar falu, Szentlászló. Az újjáépülő református templom és Szent László szobra. Ezután szállásunkra, Vinkovcéra megyünk.

szentlászló6

2. nap: Reggeli után Valkóvárra, azaz Vukovárra utazunk, a szép lábas házak között elérjük a személykikötőt a Vuka torkolatánál (1335 fkm). Hajóra szállunk, majd horvát kiléptető vizsgálat után elindulunk a Dunán felfelé. Megtekintjük a vízről a délszláv háború okozta sebeket, megismerkedünk a vukovári eseményekkel. Egész nap erősen kanyargó folyószakaszon hajózunk. Megkerülve Erdőd várát rövidesen Almás község közelében elérjük a Drávát (1383 fkm). Éles kanyarulatok, szigetek, fehérlő homokpadokközött haladva feltűnik Apatin (1402 fkm) mellett elhaladva megismerjük a város történetét. A vitatott horvát-szerb határon haladva, egyszer horvát, máskor szerb vizeken hajózva közelről érzékelhetjük a helyzet furcsaságait, nézhetjük meg „Liberland államát”. Bezdánnál (1425 fkm) a Ferenc-csatorna zsilipjénél a bácskai öntöző és hajózó csatornarendszerről beszélünk, míg a kiskőszegi (Batina) partizánemlékmű kapcsán a jugoszláv időket idézzük fel. Késő délután elérjük a magyarországi Duna szakaszt (1433 fkm). Kisvártatva feltűnik Mohács városa (1447 fkm), majd a határkikötőben kikötve belépünk Magyarországra. Ezután a hajó visszaáll a városi kikötőbe, elfoglaljuk vízparti szállásunkat.

valkovár

3. nap: Reggel autóbusszal Bajára utazunk, ahol hajóra szállunk (1479 fkm). Ismerkedünk a Sugovicával, Türr István életével, IV. Boldog Károly király Bajáról történő elszállításával. A várostól felfelé a jobb part már a Gemenci Erdő, szépséges mellékágakkal, kisvasút állomással. A Sió-csatornánál a Balaton és a Duna vízi kapcsolatával ismerkedünk meg. Kalocsa, majd Paks következik, ahol láthatjuk az atomerőmű dunai csatlakozásait. Sorban hagyjuk el vízparti városainkat: Dunaföldvár, Dunaújváros. Majd jön a Ráckevei-Duna torkolata, a dunai áldozatok emlékműve, megismerkedünk a mellékág viszonyaival. Kulcsnál a budapesti Manci híd maradványait láthatjuk, Lórévnél a szerbségről beszélünk. Ercsinél az Eötvös családról ejtünk szót, Százhalombattánál pedig a Duna olajkereskedelemben betöltött szerepéről. Utunk végén áthajózunk az esti díszkivilágításban tündöklő Budapesten, utunkat az újpesti öbölben (1653 fkm) fejezzük be késő este.

gemenc

Részvételi díj : 39 500 Ft/fő

Felárak

Egyágyas felár: 7 200 Ft/fő

Félpanziós felár: 6 200 Ft/fő

Kötelezően fizetendő kikötői illeték: 8 800 Ft/fő

Rádióvevős fülhallgató: 850 Ft/fő (a felső fedélzeten enélkül nem hallható az idegenvezetés)

Kötelező útlemondási biztosítás: 595 Ft/fő

Kötelező baleset-, betegség- és poggyászbiztosítás:  1 100 Ft/fő

A részvételi díj  a belépőket (kb. 400 RSD) nem tartalmazza.

A hajó 126 éves, 2011-ben teljes átépítésen, felújításon esett át, luxus kivitelű. Van zárt és nyitott utastér, fedett és fedetlen fedélzet, dohányzó rész. A hajó központja a korszerű konyha, ahol a hajózás és a gasztronómia találkozik, ahol italokkal, ételekkel várják utasaink igényeit. Az ebéd ára kb. 1000-1500 Ft.